„Stříbrovlasý sedmdesátník nekoketuje se záhrobím (postmortálnem), žije částečnou věčnost už zde, a je připraven vjet do Království Ježíše z Nazaretu na oslíku své na milost se spouštějící teologie,“ uzavírá svou bilanci K sedmdesátinám Jana ŠIMSY (čili Jak ulovit štiku) Milan Balabán (Kř. Revue 7/99).
Zřetelné stanovisko k hebrejskému nápisu na sousoší sv. Kříže na Karlově mostě formulovala komise SR ČCE pro studium vztahu křesťanů a Židů. „Litujeme, že tímto způsobem – navíc pomocí křivého soudního výroku – křesťané veřejně ponížili židovskou víru. Okolnosti, za nichž bylo použito Izajášových slov, jsou v rozporu s naším pochopením kříže jako znamení Boží bezbranné lásky.“ SR toto stanovisko 29. 9. přijala.
Hostem prezidenta v rozhlasových Hovorech z Lán byl 30. 10. 1999 Erazim Kohák. Jako příklady přístupu k životu, který ho těší, jmenoval ekologické aktivisty, sdružení na ochranu malých železnic a evangelickou mládež.
… den naruby, noční bojovku, rozzuřeného náčelníka, přechod Rudého moře, strach na nočních hlídkách, latríny, zatmění slunce spolu mj. prožili účastníci kálefovského tábora K svobodě je dlouhé putování (Českobratrské Horácko 3/99).
Úryvky z knihy Sametoví filosofové od anglické autorky Barbary Day přinesly LtN č. 43. Kniha dokumentuje vznik a práci Husovy nadace, která zajišťovala přednášející pro bytové semináře v Praze a Brně. Obsáhlý úryvek popisuje návštěvu, přednášku v semináři L. Hejdánka a zatčení J. Derridy v prosinci 1984. „Zde (v Ruzyni) mohl meditovat, jaký smysl má filosofie ‚dekonstrukce‘ pro ty, kdo jsou zbaveni svobody.“
T.