Redakce Protestanta obdržela pozoruhodný příspěvek ke kultivaci našich polemik: otevřený dopis Miloši Rejchrtovi, nepodepsaný pravým jménem. Se vznikem nového publicistického útvaru seznámíme nejspíš fakultu žurnalistiky, kde „otevřený anonym“ jistě rádi zpracují a využijí při výuce. KMK by se tak mohla dostat do učebnic v zábavnějších souvislostech, než jí to hrozí dosud.
Při příležitosti návštěvy papeže v Olomouci bude uvedeno na trh nové pivo Poutník.
Podle průzkumu uskutečněného v závěru loňského roku se téměř dvacet procent Čechů považuje za členy římskokatolické církve, o málo více než dvě procenta za členy českobratrské církve evangelické a jedno procento za členy československé církve husitské. Ostatní církve a náboženské společnosti obsáhnou asi dvě procenta obyvatelstva.
Matoušovy pašije J. S. Bacha v provedení sboru a orchestru utrechtské univerzity byly ozdobou letošního velikonočního týdne v Jihlavě, Brně a Praze. V Jihlavě bylo toto mohutné, dobře tříhodinové dílo uvedeno vůbec poprvé.
Týdeník Respekt se objektivním a střízlivým článkem Petra Holuba (Křesťanství na konci tisíciletí – Češi opouštějí katolickou církev, Respekt 16/95) pokusil zmapovat krizi římskokatolické církve v Čechách. Bylo by velmi zajímavé podniknout stejný pokus v prostředí českého protestantismu, jakkoli toto téma může dnes připadat sekulární publicistice naprosto marginální.
Moralitu o pekelné bárce středověkého portugalského autora Gila Vincenta uvádí v režii Františka Listopada pod názvem Vzhůru do pekla brněnské Divadlo Husa na provázku. Anděla i ďábla tu hraje jedna herečka (Alena Ambrová) a do nebe nakonec přijde jenom Honza blázen.
I Protestant se dal na investigativní žurnalistiku – podařilo se nám vypátrat a tímto prozradit, co už pomalu cvrlikají vrabci na střeše, že na festival v Jimramově se chystá znovuvzkříšení hudební skupiny Berani. To mi připomíná, že dosud chybí řádná studie o posunech v muzice evangelické mládeže posledních dvaceti až třiceti let.
Š.