Tváří tvář klimatické krizi i množícím se konfliktům se mohou probouzet opravdu temné síly. Lidé cítí, že jsme na konci nějaké epochy, že svět prochází skutečnou změnou, a to pochopitelně vytváří prostor pro různé fundamentalisty, apokalyptické obrazy i konspirační teorie. Protože každá velká změna lidi znejišťuje a oni hledají útěchu či únik v něčem, co by jim dalo aspoň nějakou jistotu. Že se takové věci nedějí jen v kulturně přeci jen odlišných Spojených státech, svědčí i reakce mnoha lidí během nedávných povodní v Česku, kdy se část obyvatel prostě rozhodla předpovědi nevěřit. Říkám si, že nejracionálnější je v takovou chvíli připustit si, že racionální argumentací se silné emoce zdolat často nedají. Jen mě tedy nenapadá, jak něčemu takovému čelit. Nejděsivější totiž je, jak rychle se takové vlny kolektivního šílenství dokážou vzedmout. Saša Uhlová v Alarmu
Příznivec bývalého prezidenta, který nevěřil výsledku voleb, zemře a jde do nebe. Tam ho přivítá Bůh. „Můj synu, jsem tak rád, že jsi tady s námi,“ říká mu. A on mu odpovídá: „Byl jsem tvým věrným služebníkem. Modlil jsem se, chodil jsem do kostela. Nechápu ale, proč jsi nechal Bidena ukrást volby.“ A Bůh se na něj podívá a řekne mu: „Ty volby nebyly ukradené. Biden vyhrál férově a poctivě.“ Muž od Boha zaraženě poodstoupí a prohlásí: „Tak tenhle podvod sahá ještě výš, než jsem čekal.“ Z rozhovoru Deníku N s šéfem volební komise v Georgii
1. 11. se v Rudolfinu konal Čtvrttón Karla Ančerla – připomínka 80 let od chvíle, kdy byli do Osvětimi posláni členové terezínského smyčcového orchestru. Sám Ančerl napsal: „Dnes už je sotva možné zpřítomnit kvalitu orchestru, který existoval sotva rok, ale přesto jsem tam zažíval cosi jako zjevení: moc hudby je tak velká, že každého člověka s otevřenou myslí a srdcem dokáže vtáhnout do oblasti své působnosti a umožní mu přetrpět i nejtěžší životní okamžiky. Za toto zjevení zůstanu všem těm lékařům, domovním starším, profesorům, nosičům uhlí, dělníkům na zemědělských pozemcích ghetta a všem, kdo tvořili můj orchestr, navždy vděčen.“ Polský komorní orchestr AUKSO hrál tehdejší repertoár a jako jeden z vrcholů přidal Ančerlovu Skladbu pro smyčcový orchestr ve čtvrttónech.